Fråga hönspanelen!

Välkommen %1$s. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?
1 520 inlägg i 421 ämnen av 411 medlemmar
Kackel - Frågor och svar  |  Frågor och svar  |  Arkiverade frågor  |  Sjukdomar och ohyra  |  Kycklingar med svullnader på halsen « föregående nästa »
Sidor: [1]
Författare Ämne: Kycklingar med svullnader på halsen  (läst 610 gånger)
erika
Frågeställare

: 5

« skrivet: 7 sep 2010 kl. 17:49 »

Hej

Jag har nyligen blivit mormor till fyra små kycklingar. De föddes 18 augusti, och är nu alltså 3 veckor. Kycklingarna kommer från befruktade ägg som jag fick för att min ena höna började ruva (vi har ingen tupp), och de är blandraser med mest "aracuana". Alla kycklingarna är väldigt olika varandra, men jag har upptäckt att alla (utom eventuellt en) är liksom svullna längst ner på halsen. Är det normalt? De verkar friska och krya, äter och dricker bra och springer omkring på gården och sprätter med sina mammor på dagarna. Kan det vara brist på något? Jag tycker det är så svårt att hitta information om kycklingar!!

Mvh
/erika
Charlotte Egman
Hönspanelen

: 47

« Svara #1 skrivet: 8 sep 2010 kl. 09:23 »

Hej!

Jag tycker det låter som om det är krävan du ser. Det känns som en liten påse på ena sidan av halsen - långt ner - när de ätit är den fylld, men fortfarande ganska mjuk.
Håll koll på den så ska du se att den varierar i storlek på alla kycklingarna beroende på om det nyligen ätit mycket eller inte.

//Charlotte
Sidor: [1]
« föregående nästa »
    Gå till:  

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines